Mé PLE

3. prosince 2008 v 21:36 | Kristýna
Vítám všechny na mém blogu

Důležitou součástí předmětu NMV je prezentace vlastního PLE. Cvičení k tomu určené proběhlo už před několika dny. Své PLE mám připravené už dlouhou dobu, ale stále jsem se ještě nedostala k tomu ho zde zveřejnit. Takže tady je. PowePoint na blog bohužel uložit nejde, ale protože jsem si s tím dala opravdu hodně práce, tak jsem to sem vložila v rozvržení snímků... Snad to bude aspoň trochu přehledné. Díky za pochopení :)

Obsah mého PLE
Práce s web 2.0
Využívání eLearningu
Práce v týmu
Poznání rozdílu mezi starým a novým modelem vzdělávání
Seznámení se s pojmy LMS, PLE, Konektivismus
Celoživotní vzdělávání


Práce s web 2.0

Wiki
Tvorba a úprava "domovské stránky" kurzu Nové metody vzdělávání na adrese www.virtuniv.cz
Blog
Založení a vedení osobního blogu na adrese
www.nmv-kristyna.blog.cz
WebStart
Vytvořen účet na iGoogle, www.pageflakes.cz
RSS
Používání nástroje RSS kanálů


Wiki
s tímto nástrojem jsem se seznámila v rámci práce na webu virtuniv.cz
wiki umožňuje tvořit vlastní obsah webu pomocí funkce editace
měla jsem tak možnost reagovat na úkoly a povinnosti, které pro nás byly připravené a tím zanechat stopy mého procesu učení se
další důležitý prvek mého PLE

Založení blogu
stal se mým zápisníkem, kde jsem měla možnost vyjadřovat se k věcem, které mě v rámci procesu vzdělávání zaujaly
využila jsem nabídky českého serveru, který umožňuje založení blogu zdarma
pomocí nastavení jsem si jej upravila dle vlastních představ - využila jsem např. tvorbu tématicky zaměřených rubrik

WebStart
WebStart umožňuje zajímavým způsobem organizovat svou práci
příkladem je web Pageflakes nebo iGoogle
je zde možná volba miniaplikací, které přinášejí novinky z různých oblastí zájmů

Používání RSS kanálů
lze jej zařadit mezi nástroje web 2.0
je to skvělý způsob získávání informací, uživatel nemusí navštěvovat všechny potřebné internetové stránky, informace k němu přijdou samy
k správnému fungování je zapotřebí mít nainstalovanou tzv. RSS čtečku


Tvorba eLearningu
eLearningový kurz v prostředí Moodle

- přinesl mi možnost postavit se do role učitele
- nutnost naučit se používat nástroje LMS Moodlu
- příprava výukových témat
- aktivizace studentů zadáváním úkolů



Týmová práce
Přínos tvorby vlastního vzdělávacího kurzu je především v osvojení si týmové práce
Má role v týmu vytvořeném v Moodlu:
- garant tématu web 2.0
- spolutvůrce tématu o "týmové práci"
- spolupodílení se na úkolech pro naše studenty


Další poznatky
Starý vs. nový model vzdělávání
jedno z témat našich týmových prací
po splnění úkolů jsem si uvědomila význam nového modelu, který je postupně zaváděn do praxe
z pohledu studenta se jedná o poměrně náročný přechod (stejně tak ale i ze strany pedagoga)
v centru dění není pedagog, ale student

LMS, PLE
LMS (Learning Management System)
PLE (Personal Learning Environment)
v rámci všech týmových prací bylo důležité vymezit jejich význam a pochopit základní rozdíly mezi těmito pojmy

Konektivismus
"čtvrtý evoluční stupeň procesu učení se"
lze chápat také jako teorii propojení informací
na tomto způsobu práce je v podstatě založen předmět Nových metod vzdělávání

Plány do budoucna v oblasti mého PLE
Další rozšiřování znalostí, poznatků a informací
Zapojit se a udržet se v procesu celoživotního vzdělávání se - jazykové kurzy, kurz grafologie, další profesní vzdělávání
Zdokonalovat se v oblasti ICT


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Joly Joly | Web | 12. června 2009 v 21:49 | Reagovat

Hezkej blog.

2 Sekáč Mazečák Sekáč Mazečák | Web | 6. srpna 2012 v 12:13 | Reagovat

No mě nejvíce z oblastí webu 2.0 zaujala wiki. Postupně jsem začal pronikat i do Wikipedie a musím říct, že mě to docela dost uchvátilo :-)

3 karel karel | E-mail | 1. srpna 2013 v 11:14 | Reagovat

Jo, přijde mi to smysluplné. Já si dělám teď kurzy v podnikání www.haabrno.cz

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama