Sociální sítě – Last.fm (3. úkol web 2.0)

11. listopadu 2008 v 22:37 | Kristýna |  Partnerský tým č. 3 (moodle)
Při pročítání doporučeného článku jsem narazila na pojem Last.fm. Z několika odstavců jsem pochopila, že se jedná o další fenomén internetu dnešní doby. Podle autora článku se jedná o nejznámější a nejpoužívanější sociální webovou službu zaměřenou na poslech, hodnocení a doporučování hudby. Zajímala mě také definice Wikipedie - podle ní se jedná o internetové rádio, hudební encyklopedii ale také systém doporučování hudby.

A proč se tento web řadí mezi tzv. web 2.0? Protože je založen na sociálních sítí, což je jedním z charakteristických prvků web 2.0. Sociální sítě ze své podstaty umožňují uživatelům seznamovat se, sdílet obsah, komunikovat a hledat přátelé. Na světě existuje přes 272 milionů uživatelů sociálních sítí, v České republice okolo osmi set tisíc.

Našla jsem si dva jednoduché, ale přesto výmluvné obrázky, které s web 2.0 dosti souvisí:













Last.fm pracuje na tom principu, že po registraci systém vytváří profil hudebního vkusu každého uživatele. Ukazuje jeho oblíbené umělce a písničky na jeho osobní stránce. Tyto informace získává ze skladeb, které uživatel poslouchal pomocí stáhnutého tzv. Audioscrobbler pluginu nainstalovaného do jeho hudebního přehrávače. Last.fm dokáže prohlížet seznamy umělců, které ve uživatel ve svém profilu nemá, ale mají je v profilech jiní uživatelé s podobným hudebním vkusem. Prostřednictvím tohoto webu je možné také doporučovat umělce, písničky, nebo alba dalším uživatelům.

Co mi tento poznatek dal? Uvědomila jsem si významnost sociálních sítí ve společnosti. Prostupují do každodenního života lidí a to skrze moderní technologie, které člověka neustále vzdělávají a učí něčemu novému.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama