Konference Silesian Moodle Moot 2008

9. listopadu 2008 v 21:35 | Kristýna |  Konference - eLearning a celoživotní vzdělávání
Tématem 5. ročníku mezinárodní konference Silesian Moodle Moot 2008 bylo: eLearning jako nástroj ke zvyšování kvality vzděláván. Během dvou dnů byla prezentována celá řada zajímavých příspěvků, ve kterých se autoři vyjadřovali ke zkušenostem a poznatkům z této oblasti. Takováto setkání odborníků diskutující nad novými trendy společnosti jsou velmi důležitá. Určují do značné míry nové směry ve vzdělávání, které se dále projeví na studentech, resp. absolventech škol. Uvádím zde komentář ke dvěma článkům, jenž mě zaujaly.

Příspěvek Ing. Ing-Paed. Václava Friedricha, Ph.D. z VŠB-TU OSTRAVA
Příspěvek autora rozvádí možnosti používání editorů pro tvorbu vzdělávacího obsahu pro CMS Moodle. V příspěvku uvádí, že existují jak interní tak externí editory, které se dále liší dostupností, mírou zvládnutelností ale i cenou.

Zaujaly mě interní editory v podobě modulů Kniha a Přednáška. Kniha je v podstatě vzdělávací objekt sestaven z několika internetových stránek, jež jsou rozčleněný do dvou úrovní (kapitol a podkapitol). Poněkud náročnější je modul Přednáška. Opět je sestaven z několika webových stránek, průchod přednáškou je umožněn prostřednictvím zodpovídání otázek, které studenta buďto posunou dál a nebo jej "pozdrží" na úrovni, která není ještě dostatečně zvládnutá. Tento modul se mi jeví jako zajímavá forma výuky, která může zaujmout jak studenta, tak samotného tvůrce obsahu.

Z externích editorů mě zaujal Editor Xerte, který je sice určen pro pokročilejší tvůrce, nabízí ale celou řadu možností. Xerte podporuje interaktivitu, lze zde lépe implementovat grafický a multimediální obsah, vkládat různé testy, měnit barvu i vzhled. Navíc je dostupný zdarma.


Příspěvek Ing. Jiřího Husy CSc. z Institutu vzdělávání a poradenství České Zemědělské Univerzity v Praze
Při pročítání příspěvků jsem se dozvěděla o dalším novém pojmu, kterým je tzv. blended elearning. Jedná se o výuku, která kombinuje tradiční pedagogické postupy a informační a komunikační technologie. Tento způsob výuky je vhodný pro kombinovaný typ studia. Je využíván pro studium cizího jazyka, ale i pro výuku informatických předmětů na vysokých školách, v poslední době jej hojně využívají firmy pro rozvoj klíčových a strategických dovedností pracovníků, a to v celé škále oborů.

Tento způsob výuky přináší nové prvky, které se v procesu celoživotního vzdělávání stávají velmi důležitými. V určitém smyslu se také předmět NMV stává určitým blended learningem. Studenti mají možnost přímé komunikace s vyučujícím, který pro ně připravuje úkoly, zodpovídá na dotazy, a také my studenti pracujeme na svých kurzech, které jsou plně on-line a nesou prvky eLearningu.

Podněty získané z příspěvků:
Zajímavým prvkem výukového kurzu je existence slovníku, kde jsou vysvětleny důležité pojmy, se kterými se studenti mohou setkat. Také v našem kurzu tento slovník máme a snažíme se jej dále rozšiřovat.

V příspěvcích jsem se také dočetla, že je vhodné výuku rozvíjet o nové prvky, jako jsou videa, animace, kvízy a zadávat úkoly, které jsou interaktivní a studenty motivují. V našem kurzu jsme využili možnost testů a kvízů, úkoly se snažíme zaměřit na praktické využití a ponechat jim možnost si danou věc "osahat".
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama